Hoppa till textinnehållet

Kom igång att testa en ny appupplevelse

Vad roligt att du vill vara med och testa en ny upplevelse i appen. På den här sidan hittar du praktisk information om hur testet går till och hur du kan hjälpa oss på bästa sätt. Vi uppdaterar sidan löpande.

Detta behöver vi din hjälp med

Nu får du testa den nya anpassningsbara startsidan där du själv kan välja ditt innehåll. Dessutom förbättrar vi Utgiftskollen så att du ännu tydligare kan se hur du spenderar dina pengar. Du kommer även att få testa en helt ny sökfunktion för din kontohistorik. För att få tillgång till nyheterna behöver du hålla din app uppdaterad och använda den senaste versionen.

Ny anpassningsbar startsida

Ny Utgiftskoll

Ny sökfunktion för kontohistorik

Så skickar du in dina åsikter

För att ge feedback på startsidan finns en funktion längst ner på sidan där du har möjlighet att sätta ett betyg mellan 1-5 och kommentera. 

För att ge feedback på utgiftskollen och sökfunktionen för din kontohistorik väljer du Kundservice/Feedback i appens meny och sedan den kategori som passar. All feedback är anonym så du kommer inte att få ett personligt svar.

Feedback i appen

Kända fel/brister du bör känna till när du testar

Bg/pg-betalningar upplagda med ett framtida datum visas felaktigt som en insättning i din kontohistorik och Utgiftskollen. Den felaktiga insättningen visas med texten ”Bg/pg bet via inter” istället för namnet på betalningsmottagaren eller din personliga text. Felutredning pågår. Betalningarna är korrekt dragna från ditt konto och den rätta informationen kan du se i internetbanken.

Ibland kan kortköp visas dubbelt, dels som ett reserverat belopp och dels som en transaktion. Det brukar rätta till sig självt och då försvinner det reserverade beloppet. Det betyder inte att belooppet dragits två gånger från ditt konto utan är endast ett visuellt fel. Det justeras automatiskt efter en dag och du behöver inte göra någonting själv. Du kan alltid se rätt transaktioner i internetbanken.

För närvarande kan du bara använda sökfunktionen för de senaste veckornas transaktioner. Laddning av ytterligare historiska transaktioner sker successivt och då blir även dessa sökbara.

Frågor och svar

  • 1. Ny design av startsidan i appen som ersätter din befintliga startsida
    2. Nästa steg är att vi gör startsidan i appen anpassningsbar för att ge dig möjlighet att anpassa innehållet efter vad just du vill se när du loggat in
    3. En ny utgiftskoll med förbättrad överblick av vad du spenderar pengar på

    4. En ny sökfunktion för din kontohistorik med möjlighet att söka på belopp, datum eller text. 

  •  

    På den nya startsidan kan du själv styra ditt innehåll och välja vilka widgets som ska visas och i vilken ordning genom att Ändra inställningar för startsidan.

     

    På den nya startsidan har du inte längre tillgång till Snabbsaldot och ”Fyll på”-funktionen, den finns bara i utloggat läge. Vill du snabbt fylla på ett konto fungerar ”dra och släpp” från ett konto till ett annat precis som vanligt.

    Har du sparmål kopplat till ett konto ser du detta på sidan ”Konton och kort”.

  • Nya startsidan är helt separat från dessa tjänster. Om du däremot valt att ge ditt samtycke även för dessa tjänster får du mer innehåll på din startsida i framtida leveranser. 

  • I kontohistoriken kan du söka på text, belopp eller datum. Till att börja med är sökfunktionen begränsad till den senaste tidens transaktioner men kommer att utökas allt eftersom.

  •  

    Nej i dagsläget går det inte att se transaktioner för kreditkort. Det kommer bli möjligt längre fram. 

     

  •  

     

    Nej transaktioner som kategoriserats i den tidigare utgiftskollen följer inte med. 

     

  • Nej, har du gett ditt samtycke till att vara med och testa har du under testperioden bara tillgång till nya anpassade startsidan och nya Utgiftskollen.

  •  

    För att ge feedback på startsidan finns en funktion längst ner på sidan där du har möjlighet att sätta ett betyg mellan 1-5 och kommentera. 

     

    För att ge feedback på utgiftskollen och sökfunktionen för din kontohistorik väljer du Kundservice/Feedback i appens meny och sedan den kategori som passar. All feedback är anonym så du kommer inte att få ett personligt svar.

     

     

     

  • Du kommer få tillgång till vissa nya funktioner i appen före andra. Feedbacken du ger oss, positiv som negativ, är viktig för vårt utvecklingsarbete och hjälper oss att göra appen ännu bättre. Eftersom de nya funktionerna fortfarande inte gått ut till alla kunder kan de innehålla begränsningar och kanske inte fungerar felfritt.

  • Om du inte längre vill delta kan du avanmäla dig. Då tar vi bort ditt personnummer från gruppen av testanvändare inom ett par arbetsdagar.

Support

Behöver du hjälp eller har frågor om de tjänster du får testa är du välkommen att höra av dig till Digital Support på 0771-97 75 12. Öppet mån-tors 8-20, fre 8-17.30, sön 16-20.

Ångrat dig och vill avanmäla?

Du kan när som helst tacka nej till din medverkan. Det kan du göra här eller via den informationssida du får tillgång till när testet startar. Notera att det kan ta några dagar innan vi tagit bort din anmälan.

Avanmälan