Hoppa till textinnehållet

Välkommen att ringa oss, 0771 - 23 00 23!

  • Självbetjäning dygnet runt alla dagar i veckan.
  • Personlig service: måndag - fredag 8-18
  • Legitimera dig med Mobilt BankID.

ansluter du dig för att ringa

För att kunna ringa oss behöver du vara ansluten till vår telefontjänst. Du ansluter dig i internetbanken.

Välkommen att ringa

När du ringer oss identifierar du dig med Mobilt BankID eller PIN-kod. Om du glömt din kod så skapar du en ny i internetbanken.

Vårt egna Digitala kontor!

Det är aldrig långt till goda affärer. Närmare bestämt så sitter vår personal bara ett samtal bort, på våra kontor i Piteå och Jokkmokk.

 

Via Digitala kontoret kan du hantera det mesta som rör din ekonomi, precis som på vilket bankkontor som helst. Antingen på egen hand genom tjänsten självbetjäning eller med hjälp av någon av oss på banken via tjänsten personlig service. 

 

Vår målsättning är att ge dig bästa tänkbara service, när du behöver det. Det kan innebära allt från överföringar och betalningar, prata bolån eller starta ett sparande.

här fungerar vår Telefonbank

Via telefon sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur det fungerar.

Vanliga frågor och svar

Storhelger som vi har stängt

Jul och nyår: julafton 24 december, juldagen 25 december, annandag jul 26 december, nyårsafton 31 december, nyårsdagen 1 januari, trettondedag jul 6 januari.

 

Påsk: långfredagen, påskafton, påskdagen, annandag påsk.

 

Midsommar: midsommarafton, midsommardagen.

Inte kund ännu?

Är du inte kund hos oss ännu, men vill bli det? Eller har du andra frågor till exempel hur du anmäler konto till kontoregistret, kring utbetalningsavier, dödsbo eller annat? Då är du välkommen att kontakta oss via någon av våra kontaktvägar för icke-kunder. Välj "Inte kund" under Kontakta oss/Vem är du?

Kontaktvägar för dig som inte är kund

Ring till oss anslut dig nu

  • Personlig service på telefon
  • Legitimera dig med Mobilt BankID
     

För att kunna ringa 0771-22 11 22 behöver du vara ansluten.

  1. Hur många siffror ska jag ha i min personliga kod?

    Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer. Du kan även legitimera dig med Mobilt BankID.
     

  2. Jag har glömt min kod, vad gör jag?

    Du skaffar en ny kod i internetbanken, under Hantera tjänster - Hantera telefobanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.

  3. Hur säkert är det att göra bankärenden via telefon?

    För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Via telefon legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod eller med ditt Mobila BankID.

    Personlig kod
     

  4. Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

    Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.